ÚJDONSÁG: Szállodai textilek kiszállítása 3 napon belül! close

Mi a jó étterem jele?

Nehéz csata az erős versenyben

A gasztronómia területén üzletelni nem könnyű. éttermi terítőAzok a cégtulajdonosok, akiknek gyakran mindent meg kell tenniük, hogy kielégítsék az egyre igényesebb ügyfelet, beszélhetnének róla. Emellett emlékezünk a hírhedt időszakra, amikor a gasztrointézmények küzdöttek a járvány ellen. Egyesek számára ez végzetes következményekkel járt, és abbahagyták tevékenységüket. De a bürokrácia, a növekvő energiaárak, a verseny vagy a munkaerőhiány is olyan probléma, amellyel a tulajdonosok gyakran küzdenek. Egy vállalkozást működésre bírni nem könnyű. Ennek eléréséhez azonban fontos, hogy a maga oldalára állítson egy fogyasztót, vagyis olyan vásárlót, aki szívesen visszatér az Ön intézményébe, és ott hagyja tőkéjét. Ez pedig minden oldalról erőfeszítést igényel.

 

Ha végeznénk egy felmérést az utcán, és megkérdeznénk az embereket, mit kell találniuk egy étteremben ahhoz, hogy újra visszatérhessenek, kétségtelenül olyan válaszokat kapnánk, mint – jó és minőségi ételek, kedves személyzet, tiszta és kellemes környezet, ill. elegendő ételmenü. A válaszok logikusak, mert főleg kaja miatt járunk hasonló intézményekbe, ugyanakkor szeretnénk a legjobban érezni magunkat. A művelet működését tehát számos tényező befolyásolja. Hangsúlyoznunk kell, hogy egy jó étteremnek nem kell csupán egy luxus létesítménynek lennie, exkluzív ételek kínálatával. Néha csak finom ételekre, barátságos kiszolgálásra van szükséged, és jóllakott leszel.

sizer

Minőségi étel

A látogató legtöbbször azzal a céllal érkezik az étterembe, hogy jól étkezzen. Ezért olyan ételt kell kínálni neki, amely kielégíti és ízleni fog. Ideális friss alapanyagokból ételek elkészítéséhez. A mai vállalkozók gyakran nincsenek tisztában ezzel a ténnyel, és spórolni próbálnak félkész termékeket használni a konyhában. Ha van rá lehetőség, minden bizonnyal előnyös lesz a helyi termelőkhöz fordulni hazai alapanyagokkal. Kevés ügyfél értékeli azt a félkész terméket, amelyet saját magának vásárolhat meg az üzletben. Az étlap összeállítására egy kis időt kell szánni, hogy a kínálat kiegyensúlyozott legyen, és mindenki a saját ízlése szerint válasszon belőle. Vonzónak és világosnak kell lennie, csakúgy, mint a felszolgált ételnek.

 

Segítőkész személyzet

Még a legjobb étel is elveszíti ízét, ha rosszkedvű személyzet szolgálja fel Önnek. A mosoly az arcon, az ügyfél teljes körű kiszolgálására való hajlandóság és a barátságosság az alapvető tulajdonságok, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a vásárló elégedett legyen. Ha a vendég néhány percet vár az érkezés után, hogy észrevegyék, ez az egyik legrosszabb reklám a létesítmény számára. Ha a pincér rosszkedvűen, kelletlenül vagy kimérten kommunikál bármilyen kérésnél, az csak egyet jelent. A vendég csalódottan, talán dühösen távozik, és alig tér vissza a megadott helyre.

 

Tisztaság

Olyan téma, amit nem kell tovább tárgyalni. Valószínűleg senki sem fogja jól érezni magát, ha morzsák vannak az asztalon, az előző étkezők ételmaradékai vagy koszos poharak és tányérok. Az éttermi terítő  az üzlet egyik vitrinje, és napközben is sok vendég használja. Ha egy szálloda- vagy étteremtulajdonos szeretne spórolni a költségeken, és nem akarja folyamatosan cserélni az abroszt, akkor érdemes teflon bevonatúat választani. Ennek köszönhetően a folyadékok nem szívódnak be az anyagba, hanem a felülethez tapadnak, és könnyen letörölhetők egy normál ronggyal. Figyelni kell a környező területek, például a bárpult, a padló és nem utolsósorban a WC-k vagy az üzlet külső környezetének tisztaságára is. Az étterem egy komplexum, és a jó étel nem jelenti automatikusan azt, hogy az ügyfél elégedetten távozik.

 

Zene és dekoráció

Zene teszi teljessé a kellemes hangulatot a társaságban. Azonban ne legyen túl hangos, hogy ne zavarja a vendégeket evés és beszélgetés közben. Ebben az irányban a képzeletnek nincs határa, de a művelet típusához is illeszkednie kell. Például a népszerű és frekventált kunyhókban a népzene előnyt jelent, amely kiegészíti a létesítmény összképét. Nem kevésbé fontosak a különféle részletek és kiegészítők, a belső dekoráció és színe. A giccselemek nem tartoznak az asztalra vagy az étterem teljes terébe.

 

A belső tér legyen kellemes, hogy mindenki jól érezze magát benne. A kedvelt színek különösen a zöld vagy a klasszikus fehér, a sötétebbek intim jellegűek. A szakértők egyetértettek abban, hogy a sárgát kevesebbet használjuk, és hogy egy helyen túl sok szín nem vonzó. Ez azonban ízlés dolga, ezért javasoljuk, hogy konzultáljon szakértőkkel ezekről a lépésekről. Végül, de nem utolsósorban a fény is szerepet játszik. Előnyben részesítik a természeteseket, de ha az étterem tulajdonosa meghittebb hangulatot választ, válasszon megfelelő függönyöket, díszfüggönyöket. A mesterséges fény ne legyen túlságosan átható vagy villogó, mert elvonná a figyelmet. A tervezési szakemberek egyetértenek abban, hogy a fény az éttermi berendezés egyik legfontosabb eleme.

 

 

Marketing

Nagyon erős a verseny a vendéglátói szolgáltatások terén. Ha egy vállalkozó sikereket akar elérni, nem szabad alábecsülnie a reklámozás területét. A cégtulajdonosoknak és vezetőknek be kell látniuk, hogy a legjobb reklám az elégedett ügyfél. Manapság kényelmes bemutatkozni a közösségi oldalakon, az emberek szívesen lefotózzák az ételeiket, és dicsekednek vele másoknak, így már maga a szerkesztés is olyan részlet, amit nem lehet elfelejteni. Kötelező egy naprakész, áttekinthető weboldal étel- és italmenüvel. Ideális, ha az étterem online is kommunikál az ügyfelekkel, és megpróbálja megbeszélni az esetleges észrevételeket, vagy pozitívan reagál a dicséretekre. Az elégedettség mércéje a vélemények, amelyek manapság nagyon fontos szerepet játszanak annak eldöntésében, hogy az ügyfél Önt választja-e. Határozottan megéri más reklámformákba fektetni.

 

Egyéb elemek

Egy jó étteremnek sok jele van. Az azonban, hogy az ügyfelek úgy döntenek, hogy rendszeresen felkeresik, számos tényezőtől függ. Néhányat fentebb említettünk, de vannak olyanok, amelyek garantálják a sikert. A vendégek nem csak a jó ételeket, a személyzet hajlandóságát vagy a működés tisztaságát értékelik, hanem az egyéb kisebb-nagyobb részleteket is, mint például a Wi-Fi kapcsolat, a gyereksarok, a kevés odafigyelés, a teraszon való ücsörgés lehetősége, stb. 

 

Sok cég van a piacon, és az ügyfél dönti el, hogy melyiket választja. Fontos, hogy minden tekintetben elégedetten távozzon otthonról. Ha ki tudja elégíteni az igényeiket, és hozzátesz valami pluszt, akkor a vállalkozás jó híre gyorsan elterjed, és az emberek szívesen visszajönnek.

 

 

 

 

share facebook Megosztás
Hírlevél

Hagyja meg e-mail címét, hogy tájékoztassuk újdonságainkról, cikkekről és kedvezményekről.